About the project
CZEN
Artlist — Center for Contemporary Arts Prague

Veronika Bromová Šrek

First Name
Veronika
Surname
Bromová Šrek
Other names - aliases
Neoselka / NeoPesentWoman
Born
1966
Birth place
Praha
Place of work
Praha
Website
www.veronikabromova.cz
http://verosrekbrom.com/
i-datum
↳ Find in the VVP AVU database
Keywords
CSU Library
↳ Find in the catalogue

About artist

Veronika Bromová po Střední výtvarné škole Václava Hollara v Praze dále absolvovala Ateliér ilustrace a grafiky vedený prof. Jiřím Šalamounem na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Patří ke generaci studentů, kteří iniciovali a okupační stávkou poté i obsadili vysoké školy během sametové revoluce v roce 1989–1990. Třebaže Bromová absolvovala ateliér ilustrace a grafiky, její tvorba je primárně spjata s instalací, fotografií či performancí. Její umělecká činnost je však mnohem širší; umělkyni lze dokonce zařadit mezi nejznámější české intermediální umělkyně. Kromě toho se ale věnuje i galerijní a pedagogické činnosti a v neposlední řadě také arteterapii a psychoterapii. Má za sebou mnoho výstav, publikací i kurátorských zkušeností, v roce 1997 a 2000 byla mezi finalisty Ceny Jindřicha Chalupeckého a v roce 1999 reprezentovala Českou republiku na mezinárodním bienále v Benátkách. Mezi lety 2002 až 2011vedla Ateliér nových médií 2 (fotografického a digitálního obrazu) na Akademii výtvarných umění v Praze. Ve východních Čechách, konkrétně mezi Poličkou a Litomyšlí, organizuje celoroční výstavní, vzdělávací a kulturní program v Galerii Kabinet Chaos, kde se svým mužem Ivanem Šrekem rovněž pořádá umělecká setkání a rezidenční kreativní pobyty a dílny.

Bromové primární téma krystalizuje již v rané etapě její tvorby a je jím ženské tělo, jeho zranitelnost, křehkost a estetičnost, přičemž umělkyně často zobrazuje jeho radikální polohy. Fascinace lidským tělem se u ní pojí s intimitou rodinného kruhu, přírodními rituály, ale také s hledáním hranic lidského studu a určitou extravagancí. Mnohdy pracuje se satirou, dekonstrukcí a do jisté míry i s určitou mystičností a tajemnem. Tvorba umělkyně se ve velké míře pojí s experimentem s novými technologiemi, který se zas prolíná se zájmem o přírodu, spiritualitu a mytologii. Její tvorba má i formu občanského aktivismu, avšak otázky spojené s ženstvím u ní nejsou primárně vnímány jako projev feministického umění, které chce často šokovat a exhibovat, ale – jak ve Fotograf Magazine uvádí Milena Slavická – „Veronika Bromová se o tělo zajímá ‚profesionálně‘“[1]. Autorka tak nepoukazuje jen na samotné tělo a jeho sexualitu. Odkazuje i k dalším, skrytějším obsahům a interpretacím – jako například k postavení člověka ve společnosti a vůči přírodě. Bromová sama uvádí, že ji vždy „zajímal člověk, jeho vnější i vnitřní uspořádání, tělo a emoce, příběhy, které skrze materiál těla může vyprávět“[2]

Veronika Bromová se již od mala pohybovala ve „fotografickém prostředí“. Její rodiče, umělci Dagmar Bromová a Pavel Brom, využívali nejrůznější dostupné techniky k určité derivaci fotografie, z které skládali koláže a fotografii – nebo její části – následně využívali ve svých grafikách.[3] V návaznosti na zmíněné obrazové a technické experimenty Bromová v 90. letech  jako jedna z prvních umělkyň na české výtvarné scéně představila digitálně manipulované fotografie. Ty přitom označila za „nemalované obrazy“, které procházely procesy „fotoamputace“ a následné „fotoimplantace“.[4] Tento ve své době experiment poprvé použila na sérii fotografií s názvem Tanec s medicinbaly z roku 1993, kterou prezentovala na výstavě „Předpoklady skutečnosti“ v Obecním domě v roce 1994. Svého technologického vrcholu pak tyto postupy dosáhly v cyklu Pohledy z roku 1996, který byl inovativní hned z několika „pohledů“. Kromě již zmíněné technické postprodukce byl cyklus vnímán jako progresivní z hlediska samotného motivu,  tedy zachycením velmi intimní části vlastního těla, které navíc dokreslovaly pohledy do jeho nitra, na orgány. Ono „dokreslení“ poukazuje i na skutečnost, že autorka tyto fotografie chápala jako již zmíněné „nemalované obrazy“, a jejich barevnost a kompozice je tudíž velmi malířská – plošná a estetizující. Bromová zde s až dráždivou expresí tematizuje vlastní tělesnost, vztahy, komunikaci, téma vnitřního versus vnějšího, identitu, otázku rodu či sexuality; tento cyklus se následně stal až jakousi ikonou českého body artu devadesátých let vyvolávající diskuze ve věci feministického umění, genderu, ale i vizuality jako takové.[5] Finálnímu cyklu Pohledy předcházela výstava „Nová jména“ konaná v Pražském domě fotografie v roce 1995, kde byla vystavena první fotografie z tohoto cyklu, a rovněž diptych Rozhovor prezentovaný v roce 1994 na výstavě „ORBIS Fictus – Nová média v současném umění“ ve Valdštejnské jízdárně.  

Nicméně mezi zcela první cykly Veroniky Bromové patří Zakleté princezny z roku 1992 a zmíněný Tanec s medicinbaly z roku 1993 vystavený v pražské Galerii Behémót. I v těchto pracích se zaměřuje na tělesnost, kterou však využívá jako prostředek k otevření dalších témat. Ženské tělo v obou případech používá jako estetizující prvek dotvářející celkovou kompozici. Na fotografiích se objevuje její sestra, partner a přítelkyně, fotografka Markéta Othová, ale modelem se zde stává i autorka sama. K této formě prezentace tíhla již v dětství, kdy se snažila vizuálně přiblížit svým idolům ze západu (jako byla například zpěvačka Madonna, která ji zaujala svou otevřeností a výraznou vizualitou), avšak na její fotografie to zprvu nemělo větší vliv.[6] Zlom ve významu fotografování sebe sama nastal podle Mileny Slavické kolem roku 2000, kdy se u Bromové mění pohled na její vlastní tělo, které se najednou stává důležitou součástí fotografie. Autorka nám tak ukazuje své soukromí, fotografiím se dostává větší intimita. Jako příklad lze zmínit cyklus Moje soubory z roku 2004, který představuje jakýsi fotografický deník autorčina života.

Důležitým východiskem pro uměleckou práci Veroniky Bromové je její rodina, zázemí, v němž vyrůstala, a věci, co ji obklopovaly. Vztah s rodiči a jejich vliv na její uměleckou činnost odkrývala výstava „Dopis otci, dopis matce“, která proběhla v brněnské Galerii Pitevna v roce 2012. Autorka se snažila přenést téma rodiny a jejího vlivu do prostorové instalace, kde shromáždila nejrůznější předměty vytvářející jakousi rodinnou koláž. Později, v roce 2018 v galerii Fotograf toto téma rozvedla na výstavě „Bromfiles“ , která ukazovala práci rodičů Bromové v kontrastu i v souznění s prací jejich dcery.   

V dílech Veroniky Bromové se setkáme také se sociální tematikou, jako například v projektu ZEMZOO, v kterém nastiňuje tenké hranice mezi svobodou a nesvobodou a který byl následně vystaven na bienále v Benátkách v roce 1999.[7] Tento projekt vznikl během autorčina působení v  New Yorku, kde byla v roce 1998 na rezidenčním pobytu v ISP /International Studio Program/ podporovaném organizacemi Mutual Fund for Understanding a tehdejším Sorosovo centrem pro současné umění v Praze. Tomuto pobytu v USA předcházela výměnná návštěva českých umělců ve Whitney Museum of American Art v roce 1995, kam byla Bromová vybrána kurátorem Radkem Váňou. Při pobytu v NYC vytvořila lehce melancholický cyklus s názvem Kousky mě – kousky NYC zaznamenávající v juxtapozici autoportrét umělkyně a motiv z velkoměsta; řada fotografií a videí z této doby nicméně doposud nebyla veřejně či šířeji publikována. V tomto období také pochopila, že ji fotografie zajímá jako médium zachycující proces v čase a prostoru, a své autoportréty začala nazývat „Selfperformance“.

Jak již bylo uvedeno, autorka se věnuje také performanci, kterou propojuje s fotografií a s dalšími médii. Tak tomu bylo například v cyklu Království, který vystavila Galerii hlavního města Prahy v roce 2008 a který pojednává o cestě životem, krajinou, pocity či emocemi. Království je vnitřní svět Veroniky Bromové, v němž se autorka nachází v roli průvodkyně, prožívá mystický okamžik, který je však stále uzemňován přítomností fyzické a existenční intervence. Název odkazuje i na fakt, že naše země kdysi byla královstvím, a potažmo se váže také ke Království nebeskému (Bromová byla inspirována knihou Hořčičné semínko od autora Osho). Bromová v té době navíc žila na Královských Vinohradech. Kurátorka výstavy Olga Malá o cyklu podotýká, že „Není příběhem těla ani příběhem ženy, je příběhem současného člověka. [Veronika Bromová] odkazuje k elementárním lidským pocitům provázejícím životní pouť člověka, jako je smutek z osamění, existenciální tíseň i extatické výtrysky radosti.“[8] Jako bychom autorku sledovali při prožívání jednoho mýtu, který ve své průběžné performanci ztělesňuje.  

V roce 2014 měla Veronika Bromová výstavu v pražské Galerii Václava Špály nazvanou Příběh Chaosu. Výstava byla příběhem posledních šesti let autorky, záznamem jejích radikálních životních změn. Řešila zde rozpor  mezi tím, jak ukazujeme svět našim dětem, a tím, jakými ze své podstaty jsme. Totiž predátory, kteří vládnou všemu a všem, a jejichž život se tedy manifestuje nadvládou: ničíme přírodu a vybíjíme živočišné i rostlinné druhy, cizí nám není ani vyvražďovaní našeho vlastního druhu. Bromová se v tomto období přestěhovala na vesnici na pomezí Vysočiny a Ždárských vrchů, kde s manželem Ivanem a s jejich dětmi obývají bývalou zemědělskou usedlost, které dal Ivan – inspirován knihou od Timothey Learyho Chaos a kyberkulura – název Chaos: „Chaos jakožto synonymum dnešní doby, hledání rovnováhy a vyvážení extrémů.“[9] Zde se také starají o provoz Galerie Kabinet Chaos zaměřené na profesionální umění a umělce pracující s humanitními a přírodními tématy.

Příroda a přírodní rituály nabývají pro Veroniku Bromovou stále silnější roli  i v její volné tvorbě. Od technických řešení se čím dál víc posouvá k přírodním materiálům a svou tvorbu i život obrací právě k přírodě, její síle a vztahu člověka k ní. Podobně jako výstavou ve Špálově galerii, reaguje i nyní na aktuální situaci s ohledem na přírodní zákonitosti instalací z jara 2020 nazvanou „Divný jaro, řečí přírody v kruhu koruny“. Věnuje se zde dění kolem současné pandemické situace koronaviru a jejího vlivu na člověka, přírodu a jejich propojenost, přičemž se jí jedná o určité uvědomění těla a mysli a následné sjednocení a léčení. Kurátor Petr Vaňous uvádí, že Bromová se tímto dílem „vrací v souvislosti s vypuknutím pandemie k tematizaci narušeného vztahu člověka a přírody na pozadí ekologických, duchovních a systémových proměn, které lze v posledních letech zaznamenat v lokálním i globálním měřítku… Metodami blízkými šamanství a rituálu nalézá paralely mezi viditelnými projevy zdraví a nemoci na nalezených přírodninách a lidském těle.“[10] Výtvarný projev přitom posouvá a přibližuje dnešní zrychlené realitě a vytváří tzv. tagyreality, tedy kresby mobilem. Fotografie zde již není toliko fotografií, nýbrž digitálním skenem nebo kresbou, je procesuálním zachycením pohybu předmětů nebo samotného autorčina pohybu v přírodě či v jiném prostoru. Jde například o snímání z vlaku a následnou komprimaci obrazů reality do zhuštěných skenů venkovní reality. Výstupem jsou pak kratší videa, časosběry, zpomalené záběry, ipadové či iphonové kresby do fotek, animace z kreslení do jednotlivých fotografií.

S tímto tvůrčím principem umělkyně pracovala již na výstavě v MUD Benešov s názvem „Skenyreality“ v roce 2019, kde prezentovala nashromážděnou realitu z našich mobilů. Tyto digitální obrazy nevnímá jako fotografii, ale právě jako sken povrchu realit – naší země. Skenyreality pro ni symbolizují vizuální zpodobení roztrhané, svrchní vrstvy naší reality, našeho žití – tzv. „Zeitgeistu“. Bromová dále dodává, že „odkazují k fluidnosti, proměnlivosti, křehkosti i digitalizaci všech vrstev našich životů a stejně tak odkazují k faktu, že jsme všichni zároveň naplňovateli obsahů vyprázdněných korporátů /korpo-tělo/ – nadnárodních těl bez duší, bez obsahů, megafirem, které nás ovládají a my jim skrz naše mobily a počítače dodáváme obsah – duši.”[11] Skenyreality tak ukazují, jak jsme těmto technologiím podlehli a jak díky nim dobrovolně odevzdáváme všechna data – mají náš otisk prstů, tváře, písmo, hlas, váhu, délku kroku, tep, mohou vidět do interiérů našich domovů, do našich srdcí i mozků a dochází k „nahrazení místa Boha”.[12]

Veronika Bromová pracuje spontánně, intuitivně a s určitým automatismem – její fotografie zpravidla nejsou předem naplánované – fotí své performance a fotoaparát proces impulzivní tvorby zaznamená. Fotografie se tak pro umělkyni stává médiem zachycujícím aktuální moment, který následně transformuje a dostává do něj další vrstvy a polohy. Daniel Vojtěch shrnuje tvorbu Veroniky Bromové následovně: „Tvorba Veroniky Bromové není fotografická ve smyslu zpřesňování a rozšiřování reprodukčních možností tohoto média – je manipulovaná, a spíše malířská: fotoobrazivá.“[13] Její vizuální jazyk je dobře čitelný – své tělo používá jako materiál demonstrující její pocity a srozumitelnou řečí je prezentuje širšímu publiku; určitá forma exhibicionismu je tedy na místě. Ve fotografiích Veroniky Bromové se odráží její vlastní životní zkušenosti, zastává tedy roli průvodkyně, která divákům prostředkuje svá vlastní hnutí mysli, to, čím sama v životě prochází.[14] V této souvislosti lze zmínit, že Bromová za důležitou součást vlastní umělecké práce považuje taktéž svůj instagramový účet, kde prezentuje svou aktuální tvorbu a rozpoložení.

V posledních letech můžeme v rámci uměleckého světa sledovat zřetelný příklon k ekologickým a sociálním otázkám, které vyvstávají ze současné situace. Bromová pracuje s živým materiálem, s otiskem, se dřevem, voskem či s přírodními pigmenty, jež používá stále častěji a vytváří tzv. Verotisky či Veromandaly. V neposlední řadě se věnuje tzv. kyanotipii – tedy fotografické technice využívající fotocitlivosti železitých solí. Podobně pestré jsou rovněž performativní aktivity Veroniky Bromové – působila s uměleckou skupinou Kolouchův sen, v současné době vystupuje se skupinou Die Frucht anebo vytváří tzv. sukňové performance, kdy při daném rituálu průběh akce zapisuje na sukni, která se tak stává jeho otiskem či obrazem.

Tento stručný souhrn uměleckých aktivit Veroniky Bromové z posledních let ukazuje její semknutí s přírodou a s přírodními principy, jež transformuje do vlastní, osobní cesty prezentované skrze umění, které – jak napsala pro Arbiom.cz – „má obrovskou sílu léčit jak osobní, tak společenská zranění a neduhy“[15].


[1] Milena Slavická, Veronika Bromová, Fotograf Magazine https://fotografmagazine.cz/magazine/nova-inscenace/portfolia/veronika-bromova/, vyhledáno 3. 8. 2020.
[2] Veronika Bromová, http://planeta-chaos.cz/veronika-srek-bromova-umeni-art/, vyhledáno 2. 8. 2020.
[3] Mariana Serranová, Veronika Bromová, Dagmar a Pavel Bromovi  — Bromfiles — Rodinná manufaktura, vyhledáno 15. 8. 2020 https://fotografgallery.cz/bromfiles/as.cz/veronika-bromova-kralovstvi-5077794.
[4] Ibidem, https://fotografgallery.cz/bromfiles/#sdfootnote4sym
[5] Reportáž, https://artycok.tv/457/kingdoms, vyhledáno 15. 8. 2020.
[6] Mozaika, 2020 https://vltava.rozhlas.cz/veronika-bromova-kralovstvi-5077794, vyhledáno 15. 8. 2020.
[7] Viz pozn. č. 4. artycok.tv/457/kingdoms
[8] Olga Malá, Království dcery svého věku, in: Veronika Bromová Království (katalog výstavy), Praha 2008, s. 17.
[9] Planeta Chaos http://planeta-chaos.cz/galerie-gallery-kabinet-chaos/, vyhledáno 16. 8. 2020.
[10] Petr Vaňous, DIVNÝ JARO - řečí přírody v kruhu koruny, kurátorský text výstavy, 5.6. - 31-7- 2020.
[11] Veronika Šrek Bromová, 25. 10. 2020.
[12] Veronika Šrek Bromová, 25. 10. 2020.
[13] Daniel Vojtěch, Vidět jiná místa, in: Veronika Bromová Království (katalog výstavy), Praha 2008, s. 8.
[14] Viz pozn. č. 6 https://vltava.rozhlas.cz/veronika-bromova-kralovstvi-5077794
[15] www.artbiom.cz/artist/4/veronika-bromova

Author of the annotation
Josefína Frýbová

Published
2020

The artist works with various creative and technical materials. Her tools are the image, sound, installations, and above all else new media (digital photography, video, etc.) and multimedia. Bromová devotes her time to the specific iconography of the body, which she inspects with the help of technical imaging. Actually this is a sort of confrontation between the body and the camera (even a violent confrontation). The technical apparatus (the camera) opens previously unknown views into a micro-world, the organism’s interior ... it maximises details. In a symbiosis with the body, however, mutations, montages, interchanging of identity and loss of intimacy come about. Playing with the camera evokes satisfaction, yet also means a memento. A view below the body’s surface, into its trembling interior ... we know this also from scientific and anatomical imaging: also from tricks done in popular entertainment. As if the body were stripped of its skin. At the same time this process also transforms I, the artist and the viewer. The I becomes a quasi-theatrical role, in which stylisation and auto-stylisation take place. Exhibitionism or rather a desire to perform plays out. These processes are of course the basis of interhuman communication, yet here they fall apart. The body still alone reposes in a virtual space; ultimately it becomes imprisoned. This brings about the body’s deformation. The body reacts with futile, expressive screams (which probably also represents a commentary on certain gender stereotypes). Privacy and intimacy become a barrier. Attempts to publish the deformed and provocative body are meant to lead to the provocative destruction of this closely-guarded boundary. Artefacts comment attempts to break down barriers, borders and limits between the public and private space, the border between convention and traditional roles, etc. This however is never fully achieved; nonetheless, a delight tied to this effort remains.

Author of the annotation
Václav Hájek

Published
2004

CV

Studia a zaměstnání:

2018–2020 Fotografická spolupráce editorialů pro Vogue Czechoslovakia
Senior Lecturer at Anglo American University v Praze, Cross Media Art Studio
2015 - Lecturer at Anglo American University v Praze, Cross Media Art Studio
2014 - Předsedkyně Spolku Planeta Chaos, přednášky, workshopy, vedení Galerie Kabinet Chaos od 2011, 2013 – 2020, OSVČ, rodičovská dovolená / spolupráce s různými umělecky orientovanými univesitami. Pětilety sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik ArteSur, akreditovaný.
2013 - regionální koordinátorka projektu Učíme se příběhy
2012–2013 Absolvovala kurz arteterapie při České arteterapeutické asociaci, jíž je nyní členem.
2011 – umělkyně – farmářka – pěstitelka – lektorka
2011 – dobrovolná kurátorka / galeristka a produkční Galerie KABINE CHAOS Střítež
2002–2011 vedoucí pedagog Školy nových médií II.Fotografický a digitální obraz na Akademii výtvarných umění v Praze
2001 – vedoucí Digilabu AVU
1991 – Spoluzakladatelka literárního a uměleckého časopisu YAZZYK
1987–1993 Vysoká škola umělecko-průmyslová, Praha, Prof. J. Šalamoun, 1993 M.A.
1986–1987 Cestovní kancelář mládeže – oddělení propagace
1982–1986 Střední odborná škola výtvarná Václava Hollara, Praha
(grafika a ilustrace)

Ocenění:

2001 Finále Ceny Jindřicha Chalupeckého
1999 První místo v konkurzu na reprezentaci ČR na 48. Benátském bienále současného umění
1997 Finále ceny Jindřicha Chalupeckého
1995 Grammy 95 – Česká republika, nejlepší CD obal (Šum Svistu)

Granty a stipendia:

2016 Kulturní grant na realizaci výstavy Jednota/Unity v Pardubicích2009 Kulturní grant od města Poličky /výstava Království/
2008 Kulturní grant od města Poličky /katalog Království/
2003 Kunsthalle Krems – Factory, tříměsíční stipendium
1998 Grant hlavního města Prahy; tříměsíční rezidenční stipendium v International Studio Program, New York; doplňkový grant Sorosova centra současného umění
1997 Výroční grant Sorosova centra současného umění, Praha
1995 Doplňkový grant Sorosova centra současného umění, Praha, Whitney Museum of American Art, New York (výměna umělců s Národní galerií, Praha)

Member of art groups not included in ARTLIST.
Die Fruchte gruppen, /Die vitaminen aus dem Paradize fur Die Zeitgeist/ group fashion performance od 2019
Kolouchův sen, skupina hobistických modelek od 2007, skupinové performance
ŠUMSVISTU, 1988
Plynové divadlo BAR, 1987

Exhibitions

Solo exhibitions
2020
Divný jaro, řečí přírody v kruhu Koruny, Galerie Atrium Žižkov, Praha

2019
Realityscans/Skenyreality, MUD Benešov, katalog
Tekutý obraz, průhledy k setkávání, rituální malířská interakce, galerie Umakart, Brno
Hraní si s Kusamou /Playing with Kusama, kino Světozor, performance se zapojením diváků, Praha
Krajinow, Hraní si s Gretou na Zemi, rituální performance se zapojením diváků, MUD Benešov

2018
Bromfiles, Galerie Fotograf, společně s tvorbou Dagmar a Pavla Bromových, Praha
Všetko? O Veroně, Galeria umění Nitra

2017
Tělotisky, zrcadla, mandaly, galerie Kulturního centra Česká Třebová. performance

2016
Penetration of The Black hole“, spolupráce se studenty Cross Media Art studio, AAU, and public in Floralia festival, Prague.
Spectrum unity, East Bohemien Gallery, Pardubice.
V paměti Jednoty/In The memory of Unity, Galerie 3, Nový Jimramov.
Vienna contemporary, Art fair, Lukas Feichtner Gallery, Vienna

2015
Dvě tváře Veroniky Šrek Bromové, Městská galerie a muzeum v Poličce, Vítání Roku kozy, skupinová performance se skupinou Sirény z Titanu, hosté: Václav Cílek - zahájení a Renáta Fučíková – dudy.
Úlomky Chaosu, galerie kina Hraničář, presentace, performance, Ústí nad Labem
Napojení Chaosu, Galerie Belária, Modřany, Praha
Pohledy do jiných světů, Zámek Dobrohoř, Staré Město pod Landštejnem č. p. 160, spontánní performance v side specific, oltáři ze starých zámeckých hodin.

2014
Příběhy a sny, Městská galerie Litomyšl, 2. patro zámku
Veronika Šrek Bromová - Příběh Chaosu - Chaos Story, Galerie Václava Špály, Praha
Stěna pro „Nového kurátora“, Z cyklu Detaily, CBM, Polička
Kavka bookstore, výstava jedné fotografie z cyklu Pohledy, pracovní název Vagina, rituální oltář, poděkování Vagině, diskuse.
Se skupinou Sirény z Titanu, performance za fair trade banány v rámci festivalu Tutti Frutti, tržnice, Bratislava.
Ozvěny Chaosu, NoD Roxy, presentace a výstava videií z Chaosu, Praha

2013
Pavouci a pavoučice na půdě, galerie Půda, Borová u Poličky

2012 - Správa z Chaosu, Galéria Fajka, Bratislava
Report from Chaos, A2 gallery, Halle, Katalog

2010
Království, Centrum Bohuslava Martinů, Polička
Rehabilitace, Galerie Kaple, Valašské meziříčí
Rehabilitace, UFFO, Trutnov

2009
Království, Dům U Kamenného zvonu, Praha
Království, Centrum Bohuslava Martinů, Polička

2008
Království, Dům U Kamenného zvonu, Praha

2007
Hathořina kabelka, Hunt Kastner Artworks, Praha
Le sac `a main d’Hathor, Centre tchéque, Paříž

2006/2007
Krumlovská madona, Egon Schiele Art Centrum, Český Krumlov

2006
Království, Café Jericho, Praha

2004
Moje soubory, Nové autoportréty Veroniky Bromové, Futura – Centrum pro současné umění, Praha
Moje soubory, Galerie la Garage, Toulouse, Francie
Moje soubory, Nové digitální fotografie, Galerie pod radnicí, Ústí nad Orlicí

2003
AUTOBIOGRAPH, Kunsthalle Krems-Factory, Krems

2002
EFFECT DEFECT, Czech center, Berlin
EFFECT DEFECT, Behemot gallery, Prague
TOGETHER, with Martin Mainer, KrausErben Gallery, Dresden

2001
EFFECT DEFECT, Feichtner and Mizrahy Gallery-Breuner Palace, Vienna Kousky mě - kousky N.Y.C., Moravská galerie Brno (catalogue).

2000
Kousky mě - kousky N.Y.C., New York University Prague, (catalogue).
Místa na zemi, Šlova galerie, Praha
Místa na zemi, Sokolská 26 Gallerie Ostrava

1999
ZEMZOO, Pavillion Czech Republic, 48. Venice Bienial of The Contemporary Art, Venice (catalogue).
ZEMZOO, JAMA 10 Gallery, Ostrava (catalogue).
Kousky mě - kousky N.Y.C.

1998
Půzné, Městská galerie, Polička.
Kráska a zvíře, Galerie v kapli, Bruntál.
ZEMZOO, Nová sín Gallery, Prague (catalogue).

1997
VERONIKA BROMOVÁ – Photography, G4 Gallery, Cheb.
Na hraně obzoru, GHMP, pražská radnice (catalogue).

1996
OUT OF PHOTO 1, Mala stanica Gallery, Soros centr, Skopje, Macedonia.
ROZA EXTASY, Verlyba Gallery, Prague.
Milenci, s K. Vincourovou a M. Othovou, JNJ galerie, Praha
Měsíc fotografie, Galerie Michalský dvor, Bratislava (catalogue).

1993
Dokola, s M.Othovou, Galerie Radost, Praha

1991
Tajné fotoalbum, Supraclub Gallery, Prague.
Group exhibitions not included in ARTLIST.
2020
PlánB, Planeta, „živý“ objekt v exterieru Litomyšle, kuratorka: Lenka Lindaurová, katalog
Ve věci umění, Pojď blíž - Pražské bienále, Ghmp, Praha, kurator: Vít Havránek, katalog
Šest pohlednic, Dům pánů z Kunštátu, Brno, projekt Jolany Havelkové
Radikální ženy / Radical womans, DSC gallery, Praha, kurator: Karel Srp a Karolina Juřicová
Prase...Činy, skupinová performance Die Fruchte, zámek Dobrohoř, Staré město pod Landštejnem
Má...Slo(v), skupinová performance Die Fruchte, DOX
Suck The Sack, Galerie U Betlémské kaple, kurátoři: etecera, katalog
73. Poličský salon umění, Polička
Výtvarná Litomyšl, městská galerie, Dům u rytířů, Litomyšl
Autorské tisky ve sběratelské publikaci Katarzyna Kozyra Foundation, Polsko
Human/Non_Human, performance s Die Fruchte, k stejnojmené výstavě Veroniky Drahotové, Idea Delivery Lab, Praha

2019
We will not change our show, Dům pánů z Kunštátu, Brno
Mise Amour, GASK, zahájení sezony, skupinová performance s Fiží, Kutná hora
Učebny, Sukňomandala, NG Veletržní palác, Praha
Výtvarná Litomyšl, městská galerie, Dům u rytířů, Litomyšl
Polibmix / Přidej polínko, skupinová performance, výstava, Galerie Jáma 10, Ostrava
Akvapark, performance k Prapramenům vody, s Tomášem J.Orlem.
Posledních 30. let Emancipace II., 220 let AVU, GAVU, kurátor B.Ondreička, Praha
Sousedé sobě 2019, Chaosbox, Střítež-Polička

2018
Crashtest 8 – Umprumem 92-93, Topičův salon, Praha
Orient, Centre for Contemporary Art FUTURA - “THE NEW EAST” IN CENTRAL EASTERN EUROPEAN ART, at Kim?, Riga Krakow, BOZAR, Center for fine Arts, Brussel, Bunkier Sztuki, Krakow
Zrcadlení, společně s Radkou a Stanislavem Mullerovými, Zahradní dům, Teplice
Jdi se bodnout, Sexposed 2, POPUP exhibition, Pražské Kreativní centrum /PKC/, Praha
Letní keramická plastika 25, Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy, Praha
Sousedé sobě 2018, Chaosbox, GKCH, Střítež, Polička

2016
Prosperous Poison, On The Feminist Appropriation of the Austrian Unconscious, Mumok, Vienna

2015
Embodied Action, Enacted Body, International Performance Art festival, Hong Kong
UP – ON International Performance Art festival, Chengdu, China
GUYU 2015, International Performance Art festival, Xian, China
PCHAO 2015, International Performance Art festival, Spolek Planeta Chaos, Střítež, Polička
4 plus 4 dny v pohybu, Mezinárodní festival současného umění, Desfourský palác, Praha
Beauty Free Shop, Meet factory, Praha
Vesnice je svět, Oblastní galerie Vysočiny, Jihlava
Bílá Psyché, Entrance Gallery, Oranžerie Břevnovského kláštera, Praha
Výtvarná Litomyšl, Městská galerie Litomyšl, Dům u Rytířů, Litomyšl
Vienna Contemporary, s Lukas Feichtner, Gallery, Vídeň
30 let Galerie G4, Art centrum, výstava fotografů z 8 zemí, Cheb
Výstava a aukce na podporu Ak. mal. Petra Vaněčka, Nod, Roxy, Praha
Prosperous Poison, On The Feminist Appropriation of the Austrian Unconscious, Mumok, Vienna

2014
Někdy v sukni, Umění 90' let, Moravská galerie v Brně, Brno, katalog
O židli/About The Chaire, Pixles of Paradise, 9th Internatioal Biennial of Photography and Visual Art, Liege, Belgie, katalog
Vnitřní okruh v české fotografii, Muzeum moderního umění, Olomouc
Trasy a schránky, instalace, objekty, relikviáře, v rámci Mezinárodního festivalu současného umění s duchovním zaměřením, Sněmovní sál Arcibiskupského zámku, Kroměříž
Výtvarná Litomyšl, Městská galerie Litomyšl, Dům u Rytířů, Litomyšl, katalog
Krajinou /nejen/ Bohuslava Martinů, Městské muzeum, Česká Třebová
Někdy v sukni, Umění 90' let, Galerie hl. Města Prahy, Dům U Zlatého prstenu, katalog

2013
Vnitřní okruh, GHMP, Praha, katalog
Body varu, galerie Bludný kámen Opava
Vnitřní okruh, v rámci měsíce fotografie, Bratislava
Výtvarná Litomyšl, Litomyšl

2012
Greendoors aukce, Galerie Artinbox, Praha
Žena, výstava v rámci sympozia, Fakulta umění a designu, Plzeň

2011
Mutující médium, Galerie Rudolfinum, Praha, katalog
Inter-view, Nitranská galéria, katalog
Veronika and her Paradays, with Georges Hladík, Moving Gallery, Newcastle upon Tyne, UK.
Miluji tě, ale neříkej mi už, že mám velkou hlavu, Galerie AVU, GAVU, Praha.
Průvodci, galerie restaurace Su-terén, Praha
Průvodci, SU-Terén, Praha
Pátý přes devátý, galerie Trafačka, Praha
Another Story, Photography from Moderna Museet Colection, Stockholm, book
Sousedé sobě, Galerie Kabinet Střítež, Střítež
Skřítkové a víly, Artinbox, Praha

2010
Gender Check – Femininity and Masculinity in the Art of Eastern Europe, MuMok, Vídeň, katalog
Gender Check – Femininity and Masculinity in the Art of Eastern Europe, Zacheta Gallery, Varšava, katalog
Virtual Libido Real Ecstasy, Galerie 5.patro, Praha
Artplener2010, Galerie Bernarda Bolzana, Těchobuz
Planeta Eden, Dům umění města Brna, katalog
Umění porodit, Pec pod sněžkou, skládačka
Digitance s NM2, festival Colourmeeting, Divadelní klub, Polička
Freak Show 2, Galerie A.M. 180, Praha

2009
PraguePhoto, Galerie Mánes, Praha
Česká fotografie 20.století, Bonn, Germany
Výstup na Sněžku, společná performance s Kolouchovým snem, Sněžka
Autoportrét v českém umění 20. a 21. století / Self-portrait in Czech Art of the 20th a 21st century, Galerie v Pardubicích
Woxart předaukční výstava, Nová síň, Praha, katalo
Moje Evropa – současné české umění a design, EHSV, 6.patro, Brusel
Moje Evropa, DOX, Praha, katalog
Photography and koncept, Pražský dům Brusel, katalog
Something of myself, Galerie HuntKastner, Praha
Freak Show, Galerie Califia, Zámek Horažďovice
Tropical Lab, La Salle Gallery-results of workshop, Singapoore
Po Sametu, GHMP, Dům U zlatého prstenu, Ungelt, katalog
Gen 8, Galerie Bazilika, České Budějovice, katalog
Gender Check – Femininity and Masculinity in the Art of Eastern Europe, MuMok, Vídeň, katalog

2008
8 GEN, Trafačka, Praha
Autoportrét v českém umění 20. a 21. století / Self-portrait in Czech Art of the 20th a 21st century, Alšova jihočeská galerie, Hluboká nad Vltavou
Napříč generacemi, Clam Galasův palác, Praha
Mezi květinou a zvířetem, Západočeská galerie Klatovy – Klenová
Spectrum of Ecstasy, Bánská Bystrica

2007
Cooking Art aneb Smažíme umění, Galerie kritiků, Praha
Disegno interno, Karlin Studios, Praha
Retrouvé, Galerie 5. patro, Praha
Střední věk, Galerie 5. patro, Praha
Umění porodit, Veletržní palác, Praha

2006
Amor vincit omnia, Saarländische Galerie, Berlín, Německo
Content, Boras Museum, Boras, Švédsko
Content, Mikkeli Museum, Mikkeli, Finsko
Dílna 06, Mikulov Art symposium XIII, Zámek Mikulov
Praguebiennale2: Expanded painting / acción directa. Mezinárodní současné umění / International Contemporary Art, Karlínská hala, Praha
Přibližovadla, ArtPro – Galerie české plastiky, Praha
Tina B., Veletržní palác, Praha
Vlasta a Šárka (Dívčí válka aneb Gender study), Galerie kritiků, Praha
Vlasta a Šárka (Dívčí válka aneb Gender study), Konzum, Brandýs nad Orlicí

2005/2006
Content – Handbag in Contemporary Art, Kulturhuset, Stockholm, Švédsko

2005
46th October Art Salon, Belgrade Cultural Centre, Belgrad, Srbsko
Česká fotografie 20. století / Czech Photography of the 20th Century, Uměleckoprůmyslové museum, Praha
FAMU dílna Veroniky Bromové, Komunikační prostor Školská 28, Praha
Florálie. Mezi idylou a halucinací, ArtPro – Galerie české plastiky, Praha
Kontaktní místa, Akademie výtvarných umění – Holešovická tržnice, Praha
La bote en valise – oder Die Neue Welt liegt mitten in Europa, Akademie der Bildenden Künste, Norimberk (Nürnberg), Německo
La bote en valise – oder Die Neue Welt liegt mitten in Europa, Galerie AVU, Praha
Mayrau, Důl Mayrau, Kladno
Pražské ateliéry, Novoměstská radnice, Praha
Workshop, Galerie Doubner, Praha

2004
3. aukce moderního umění, výstava dražených uměleckých děl, Galerie Peron, Praha
Aukce současného umění, Výstava dražených uměleckých děl, Česká spořitelna, Praha
Bocca della veritá, Kunstgebäude Schlosshof Bodenburg, Německo
Bodyworks, The Nicosia Municipal Arts Centre, Nicosia, Kypr
Čistá krása / Pure Beauty, Galerie kritiků, Praha
Eros, eros, eros, ArtPro – Galerie české plastiky, Praha
Europa, Kunstverein, Weiden, Německo
La bote en valise – oder Die Neue Welt liegt mitten in Europa (Monat der Photographie), Eikon, Vídeň, Rakousko
Tento měsíc menstruuji, Artfactory, Praha

2003
ABSOLUT GENERATIONS, Palazzo Zenobio, Venice, (catalogue)
CLICK, Muzeum a Galerie v Policce, Policka
WEAK AND AGGRESSIVE, Zverev Center for Contemporary Art, Moscow
REACENTLY DEVELOPED, Feichtner and Mizrahi, Vienna
MAIS QUELLE TETE TU FAIS!, Galerie le Garage, Toulouse

2002
CORPS ET TRACES, Musée des Beaux-Arts, Nancy
INSIDEOUT, Bunkr, Berlin.
GIRLS RIDE, Palace Tivoli, Ljubljana

2001
TO FLOW TO, Chromosome Gallery, Berlin.
Umělci pro Umělce (podpora časopisu Umělec - aukce, Tvrdohlavý Gallery, Prague (catalogue).
ANTEPRIMA BOVISA – MILANO EUROPA 2000, Trienale Palace, Milano (catalogue),
ARCO, Feichtner and Mizrahi Gallery-Vienna, Chuan Carlos Parc, Madrid (catalogue).
NO FLASH, Soros Center for Contemporary Art, Kyjev.
THE NUDE IN THE CZECH PHOTOGRAPHY, Museum of City Olomouc, (catalogue).
BOHEMIAN BIRDS, Dresdner bank, Frankfurt am Main (catalogue).

2000
TRANSGLOBE, Mánes Gallery, Prague (catalogue).
JEUX D AMOUR, Wigmore Fine Art, Battersea Art Center, London (catalogue).
DER ANAGRAMMATISCHE KORPER, ZKM Karlsruhe (catalogue).
GIRLS SHOW, National Gallery, Bucuresti.
Konec světa? Národní galerie Praha, Kinsky Palác (catalogue).
GIRLS SHOW, Emil Fila Gallery, Ústí nad Labem.
ARTFORUM, Feichtner-Mizrahy Gallery, Berlin (catalogue).
AFTER THE WALL, Hamburger Banhof, Berlin, (catalogue).
Aktuální nekonečno, GHMP Praha (catalogue).
PERMANENT EXHIBITION OF ART 19. and 20. Century, National Gallery-Veletrzní Palace, Prague.
Cena Jindřicha Chalupeckého - Finalisté, Veletrzní Palác NG Praha
STORY, NoD Gallery, Prague.
Akt v české fotografii, Císařské konírny Pražského hradu (catalogue).
BOHEMIAN BIRDS, Kunst Haus Dresden, Dresden (catalogue).

1999
DUSK, Centre of Contemporary Art, Seattle.
CZ 99 – ARTLAB, Venceslas Squere. 15, Praha.
DER ANAGRAMMATISCHE KORPER, Kunsthaus Muerz, Graz.
AFTER THE WALL, Moderna Museet, Stockholm (catalogue).
LOVE and DESIRE, Gallery Photology, Milan.
WITHOUT THE WALL, annual exhibition SCSU, Marble Palace, St. Petersburg (catalogue).
THINGS GOING SMOOTHLY, Trafó, Budapest.
RONDO, Ludwig Muzeum, Budapest..

1998
Tělo ve fotografii, Fotofest Prague–Kolín nad Labem,
Salmovsky Palace, Prague (catalogue)
Vyvinuto, České centum Berlín
FICTION INTIMÉE, Fundation J. Miró, Barcelona,
Centre George Pompidou in Espace Elektra, Paris (catalogue).
ART OF THE WORLD ´98, Passage de Retz, Paris (catalogue- apendix of Beaux Art magazine).
Czech Art IN THE 90´, Prague City Gallery, permanent exhibitions,
Golden Ring Hous, Prague (catalogue).
CLOSE ECHOES, Prague City Gallery, City Library building, Prague (catalogue).
CLOSE ECHOES, Kunsthalle Krems, Krems (catalogue).
Tělo jako důkaz, Muzeum umění Olomouc (catalogue).
Jistoty a hledání v české fotografii, Berlin (catalogue).
Pražský dům fotografie, otevření nového prostoru, Praha (catalogue).

1997
Cena Jindřicha Chalupeckého -výstava finalistů, Pražský hrad.
Anděl, anděl, Rudolfinum Gallery, Prague.
Jistoty y hledání v české fotografii, Bratislava (catalogue).
SYMPTOMY, HI-TECH/ART, House of the Art, Brno.
INTROSPEKCE, Prazáks Palace, Moravien Gallery, Brno (catalogue).
CHIMERA, Midleeuropa Photographies, Halle (catalogue).
PARALELY PRAGUE - PARIS, Czech Center, Paris (catalogue).
Jistoty a hledání v české fotografii, Dům umění města Brna (catalogue).

1996
Jistotty a hledání v české fotografii, Pražský hrad (catalogue).
EXTERIOR versus INTERIOR, Cosmos Gallery, Bratislava (catalogue).
ORBIS FICTUS EXTRACTUS, Městská galerie v Poličce
Zlínský salon umění, Zlín (catalogue).
URBAN LEGENDEN – PRAG, Kunsthalle Baden-Baden (catalogue).

1995
ORBIS FICTUS, Valdštejnská jízdárna, II. Výroční výstava SCSU Praha,
new media in contemporary art, Prague (catalogue).
DIVUS-BAZAR, Libenský ostrov, Praha
BORDERS of PHOTOGRAPHY, Prague House Photography, Prague.
Zkušební provoz, Mánes Praha (catalogue).
Čistý zisk, MXM Gallery, Praha (catalogue).
Bienále mladých umělců, Jan Koniarik Gallery, Trnava (catalogue).

1994
Bienále mladých umělců / ZVON 94, GHMP, U kameného zvonu Praha
Náhubek, Fragnerova galerie, Praha (catalogue).
Ženské domovy, Štenc House Prague,
Předpoklady skutečnosti, Obecni House Gallery, Praha.

1993
LIBRARII, The Globe – englische literary cofee, exhibition of book project, Prague.
Výstava diplomních prací VŠUP Praha
EUROTICA 93, Melkweg Gallery, Amsterdam.
Nová jména, Pražský dům fotografie.

1992
Její bratr jeho manžel, Špálovqa galerie Praha
Ženské domovy, Kulturní centrum v Ženských domovech Praha.
Kolumbovo vejce, Béhémot Gallery, Praha (catalogue).

1991
Fotografická výstava, Modes Robes Gallery, Praha.
Collections
Gallery of the City of Prague,
Museum of Art Olomouc,
City Gallery Polička,
Centre Georges Pompidou Paris,
Czech National Gallery,
Moderna Museet Stockholm,
private collections,
Vodka Absolut Collection
Other realisations

2011
prezentace pro Střední grafickou školu v Brně. Art Institut of Chicago v Praze. Pro studenty Worldlerning, Chaos. Soukromá umělecká škola, Dolní újezd.

2010
Účast v charitativní akci v rámci prestižního večera Vinařství roku. Spolupráce s Charitou Polička při realizaci maškarního plesu pro postižené a děti, kulturní Dům Jordán, Polička. Ůčast v porotě Zlatá pecka, nejlepší reklama. Účast v komisi pro Výběrové řízení na post vedoucího pedagoga Favu, Atelier multimedií. Sympozium ProAvu, příspěvěk Srdce AVU. Prezentace pro zimní turnus studentů z Art Institut of Chicago. Moravská galerie, Dům pánů z Kunštátu, společná prezentace tvorby Veroniky Bromové a Kateřiny Vincourové, moderoval Daniel Vojtěch. V rámci festivalu Multiplace, téma Muž / Žena / Media, společná performance s Františkem Kowolowskim. Artplener 2010, Těchobuz, Galerie Bernarda Bolzana.

2009
Komentovaná prohlídka Království, samostatná výstava, Centrum Bohuslava Martinů, Polička

2008
Veřejná prezentace NM2, AVU, Divadelní klub, Polička
Komentované prohlídky Království, Dům u kamenného zvonu Ghmp, Praha
Veřejná prezentace NM2, AVU, Cross Club, Praha. Zahájení výstavy Pauliny Škávové a Marianny Judové, absolventek AVU. Účast v klauzurních komisích Favu, Brno. Oponetské posudky, Favu Brno a Fakulta umění a designu, Universita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Učinkování v divadelním představení, Ženské zbraně, Alfred ve dvoře, režie: Nebeský
Účinkování ve filmu, Tři sezony v Pekle, režie: Tomáš Mašín.

2007
Dobře naprogramovaný hnětač, výstava atel. Kurta Gebauera Všup a NM2 Avu, HalaC, Praha

2006
Rozmetat Stereotypy, Výstava NM2 v ČNB. Praha

2005
Presentace NM2, AVU, Divadlo Komedie, Praha

2004
Presentace NM2, AVU, Rudolfinum, Praha

2003–2004
galerie Home (spoluzakladatelka a spolukurátorka – s Veronikou Drahotovou)

2002
spolukurátorka výstavy Mladé maso, Ghmp, Dům u Zlatého prstenu.

Monography

Monography

Autorské publikace:

2012–2016
Dokumentační bulletiny a kalendáře pro Galerii Kabinet Chaos, koncepce, design.

2008
Království, katalog k výstavě, Ghmp

1999
Zemzoo, katalog k prezentaci na Bienále v Benátkách.

1995
„Výlet", umělecký projekt pro časopis Divus.

1997
katalog Na hraně obzoru, Ghmp a autorka, Praha
Umělci sobě – „N.Y.„, pro časopis Umělec.

1993
K. H. Mácha: Máj (autorská výtvarná publikace – ilustrace a grafická úprava; diplomová práce na VŠUP)

1992–1997 umělecká a grafická práce pro časopis YAZZYK

 

Publikace v katalozích:

2016
Práce, Galerie Sam 84, publikace dokumentující aktivity galerie 1996 – 2016.

2014
Mezera, Lenka Lindaurová, umění 90. let. Někdy v Sukni, umění 90. let, Pavlína   Morganová.

2010
Planeta Eden. Publikace Body Art, Thames and Hudson, Londyn.

2009
Česká fotografie 20.století, Vladimír Birgus a Jan Mlčoch

PraguePhoto. Photography and koncept, Lenka Lindaurová. Woxart předaukční výstava.

Moje Evropa – současné české umění a designPhotography and koncept, Eva Eisler. Po sametu, Karel Srp, GHMPSandra Baborovská. Gender Check – Femininity and Masculinity in the Art of Eastern Europe, MuMok, Bojana Pejic.

Articles

2020

-          Kulturní noviny, Potřebuju podněty ze života, rozhovor s Lenkou Dolanovou www.kulturni-noviny.cz/print/28741.

2019

-          Flash Art Czech and Slovak Edition (Magie a rituály), Práce Veroniky Šrek Bromové v perspektivě           magie a rituálu, Mariana Serranová.

-          Dějiny umění v českých zemích 800-2000, Taťána Petrasová a Rostislav Švácha (eds),

-          Arbor vitae  societas, Ústav      dějin       umění Akademie věd České republiky 2017, ISBN 978-80-904534-8-7.

-          Bohemian Heritage, magazin pro sběratele a mecenáše umění, odpovědi na otázky Lenky Lindaurové.

-          Potřebuju podněty ze života, rozhovor s Lenkou Dolanovou pro knihu, Umělci Vysočiny, OVG Jihlava,

-          Artbiom, webová platforma ekologicky orientovaného umění

2018

-          Fotograf Magazin, recenze výstavy Bromfiles, Lenka Lindaurová.

-          Tělo-výraz-objekt-koncept, Hana Stehlíková Babyrádová a kolektiv, Dokořán a MUNI Press, 2018

2017

-          Medailon pro Výtvarnou Litomyšl '17, rozhovor a kamera Tereza Jiroušková.

2016

-          Czech photography, cycle of portraits of the Czech photographers, ČT.

-          Cosmopolitan, Womans who have influence on me.

-          Inerview and photo-documentation with Tomáš Pospiszyl in book Kmeny 90', BigBoss, Yinachi.

2015

-          - Instinkt, č. 34, Handicapy dělají člověka zajímavějším, autor: Lucie Klímová. CCCD, Hong Kong,

-          Dokumentační publikace z festivalů performance v České republice, Maďarsku, Polsku a Slovensku.

-          Veronika Šrek Bromová, Spojené nádoby: Já, umění a hranice šílenství, článek v odborném časopisu Arteterapie č. 37/2015, strana 5.

-          Prague Post. com, Veronika Šrek Bromová expose her strenght, „Mysha“ Košťálová, 6. 5. 2015.

2014

-          Artalk, Trip tip, Galerie Kabinet Chaos ve Stříteži, autor: Anna Remešová.

-          Lidové noviny, Srovnání výstav Bromové a Dopitové, Josef Chuchma.

2011

-          Reflex, „Život na hraně“, Týdeník Hospodářských novin, Víkend, “Moje řeč”, profil.

2010

-          Český rozhlas 6, srozhovor s Markétou Ševčíkovou

-          Trutnovinky, reportáž z vernisáže výstavy Rehabilitace v Kulturním centru Uffo, Trutnov.

-          Týdeník Reflex, „Co mě v poslední době zaujalo“.

2009

-          Právo, Kristýna Křížová. TV Artyčok, rozhovor k výstavě Po sametu.

-          www.designmag.cz/umeni/5358-veronika-bromova-brzy-uzavre-sve-kralovstvi.html

-          Talk show Karla Šípa Všechnoparty, česká televize. Český rozhlas 7, Christian Falvey, rozhovor

2008

-          článek, umění rozené technologií, Mapa, časopis paláce Akropolis.

-          Art Antique, rozhovor k výstavě Království.

-          vltava.rozhlas.cz/veronika-bromova-kralovstvi-5077794

 

1999

Vít Havránek: Emotiones Provokted in Artist, # 1, p. 23

Jeff Hush: ZEMZOO - Veronika Bromová in Atelier, # 1, p. 23

 

1998

Petr Volf: Energy Pump, interview in Reflex Weekly, # 11, pp. 16-19

Laďka Bauerová: The Shock of The Nude in The Prague Post,

March 18-24, p. B3

Olga Malá, Karel Srp: in Czech Art in the 90s, catalogue of the

permanent exhibition, Prague City Gallery

 

1997

Deanna Petherbridge: The Quick and The Dead, catalogue,

Hayward Gallery, London, pp. 58-59

Tereza Bruthansová: Jeune art tcheque in Art Press, # 226,

July/August, pp. 64-65

Karel Srp: Something about Photography and Other Media in Artist # 3, pp. 12-13

Jiří Černický: So I mix it up a bit, interview in Koktejl # 7-8, p. 158

Olga Malá: Veronika Bromová in On the Edge of the Horizon, catalogue

Tereza Bruthansová: Worlds Temptingly Marked Top Secret, interview in On the Edge of the Horizon, catalogue

Marta Smolíková: Sur la ligne d´horizon in Paralleles Prague Paris,

II, catalogue, pp. 24-27

 

1996

Tereza Bruthansová: Another Perspective on the World of the Body in Imago # 2, pp. 6-11

Jochen Poetter: Photographic Surgery in Urban Legends, catalogue, Staatlische Kunsthalle, Baden-Baden

 

1995

Andrée Cooke: Interview in Flash Art #148, October, pp. 55

Michaela Kádnerová: Well-rounded People in Elle # 9, pp. 28

Tereza Bruthansová: Faces, Masks, Simulations in Kavárna AFFA # 4, pp. 65

 

artycok.tv/artist/bromova-veronika

fotografmagazine.cz/magazine/nova-inscenace/portfolia/veronika-bromova/

as.cz/veronika-bromova-kralovstvi-5077794

www.sjch.cz/veronika-bromova/

Photo

Center for Contemporary Arts Prague www.fcca.cz 2006–2024
Report a problem