kombinovaná technika, překližka, 55 × 65 cm
Důležitý obraz, který ohlašuje zlom v Judlovu dílu, do té doby značně konvenčnímu. Pavla Pečinková ho v Judlově monografii interpretuje následovně: "Dramatický střet s realitou života i soudobou situací umění dokládá obraz Schizofrenie. Jeho pojmenování lze vztáhnout jak na tehdejší politickou situaci, tak na rozpolcenost ofi ciální a neoficiální výtvarné scény, a konečně i na dosud nevyhraněnou uměleckou pozici Judlovu. Úspěšný absolvent Akademie si začíná uvědomovat, že skutečnou tvorbu nelze spojovat s oficiální výtvarnickou kariérou a rozchází se s únikovými dětskými tématy i s jistotami řemeslně zvládnutého malířského jazyka. Nikoli namalovaná, ale skutečná průrva mezi dvěma fragmenty rozlomené překližky symbolizuje zásadní zlom v Judlově výtvarné orientaci: Na jedné straně fi guruje ještě akademizující pseudodětsky koncipovaná kočka a odlétající papírové vlaštovky, druhou zaplňuje monochromní informelově nacákaný nános tupého červenorůžového karmínu, doplněný jen několika temnými škrtanci a nedbalým, rozpitým podpisem. Dvě šipky vyznačují směr přes průrvu do prázdného prostoru. Datování, které Judl na svých obrazech zpravidla neuvádí, je do obrazu tentokrát zakomponováno dokonce dvakrát, na levé straně v pečlivě vykresleních tiskacích číslicích, za průrvou nervózním, skoro nečitelným rukopisem."