About the project
CZEN
Artlist — Center for Contemporary Arts Prague

RA0001-RA0514

Author
Rafani
Year
2001

About work

RA0001-RA0514 31. července 2001 výstavní síň Mánes, Praha Z dolního podlaží výstavní síně Mánes jsme pomocí panelů vydělili asi polovinu celé plochy. Vznikl tak stísněný prostor s nízkým stropem, bez oken a s jedním úzkým vchodem. Obvodové stěny jsme natřeli tmavě zelenou barvou a z podlahy odstranili koberec. Atmosféru instalace doplňovala hluková kulisa. Expozici tvořily čtyři vzájemně se doplňující subjekty: Pět set čtrnáct betonových kvádrů vyřazených do pravidelných skupin na podlaze. Každý kvádr měl v sobě vytlačeno číslo, které odpovídalo identifikační kartě s fotografií potkana, jenž byl do kvádru zalit. Karty s fotografiemi potkanů umístěné na pravé stěně galerie. Jejich počet odpovídal množství potkanů zabetonovaných k datu zahájení výstavy. Třicet tří bílých regálů rozestavěných kolem tří stěn prostoru, který jsme vyhradili. Logo umělecké skupiny Rafani umístěné v pravé části čelní stěny. Vernisáž se skládala z úvodního projevu umělecké skupiny Rafani a z vystoupení Zpěváckého spolku Hlahol. Text projevu: Cílený sběr informací je jednou ze základních metod vědecké práce. Získané informace se archivují a systematizují do skupin a podskupin podle podobných znaků. Zároveň se z prvotních předpokladů a základních rysů zkoumaného problému vyvozuje teoretická konstrukce. Teorii je správné neustále porovnávat s průběžně získávanými a tříděnými informacemi. Hlavním úkolem je stanovit neměnné zákony, které by popisovaly chování určitých, stanovených jevů a tím dále rozšířili již dosažené poznání světa. Bohužel se tyto poznatky přenášejí dále do praxe, kde zpětně ovlivňují předmět zkoumání. Ten je vstřebává a volí nové způsoby chování, jež se věda opět snaží zaznamenat a teoreticky uchopit. Každou situaci tak můžeme definovat jako neopakovatelnou, takovou, pro kterou platí jedinečné podmínky a pouze pro tento případ definované pojmy. Realita je ovšem natolik složitá, že například pouze stanovit, kdy daná situace začíná a končí, je téměř nemožné. Proto teorie musí mít před skutečnosti náskok. Skutečnost je třeba podřídit teoreticky postulovanému vývoji a konečnému cíli. Již při výběru dat je tedy nutno postupovat s vědomím těch teorií, které mají být na těchto datech testovány. Sebrat veškerou odvahu a pustit se do díla.

Photo

Center for Contemporary Arts Prague www.fcca.cz 2006–2024
Report a problem